חיפוש
Generic filters
Exact matches only

בטיחות בדרכים דרך האומנות

בטיחות בדרכים דרך האומנות

חברים יקרים,

זהירות ובטיחות בדרכים, הינו נושא חשוב במעלה, אשר ארגון רוטרי ישראל אימץ, כאחד הפרויקטים המרכזיים, לחינוך ולימוד הנוער.

פרויקט זה החל לפני מספר שנים, במועדון רוטרי מודיעין ואומץ ע”י חברת מועדון רוטרי גדרה הבילויים- נ“ל גילה נזירי, אשר למצער, הצטרפה למשפחת השכול, כאשר בנה גיא ז”ל, נהרג בתאונת אופנוע.

מכת מדינה זו, של קטל בדרכים, גובה מחיר יקר מהקהילה כולה.

ארגון הרוטרי, החליט לפני מספר שנים, להרחיב את המיזם של זהירות ובטיחות בדרכים ולהפכו למיזם ארצי, וזאת, כדי להביא ולהגביר את התודעה, בקרב הציבור הרחב מחד, ולהביא לתשומת לב הילדים,

את החשיבות בזהירות ונקיטת אמצעי בטיחות בדרכים, מנגד.

המטרה העיקרית היא, לנסות ולמזער ולהפחית את תאונות הדרכים, את הסיכון המיותר בדרכים, בקרב הנוער, ע”י הקניית ידע בשימוש כלי רכב, לרבות אופניים והתנהגות בטוחה בדרכים.

המיזם מתבצע דרך למידה ויישום הידע בעזרת אומנות הציור, תחרות ציורים, כלי אשר “מדבר” לילדים.

המיזם של זהירות ובטיחות בדרכים, מקנה לבני הנוער מושג וידע, בתמרורי הזהירות השונים, תוך השמת דגש על כללי זהירות שיש לנקוט בכל הקשור לשימוש בדרכים, הן בנהיגה ברכב, באופניים,

בקורקינט או בכל אמצעי אחר, הן בשימוש באביזרי רכב כגון: חגירת חגורות בטיחות, חבישת קסדה/כובע מגן, שימוש במושבי בטיחות, חציה נכונה של הדרך וכללי זהירות נוספים.

המיזם המדהים, שרקם עור וגידים, מביא לידי ביטוי מיומנויות שונות של יצירות הילדים בציורים ובעבודות השונות, פיתוח האומנות האישית, הדמיון, החשיבה, היכולת הטכנית וההתבטאות והכל בנושא זהירות ובטיחות בדרכים.

מערכת החינוך והרשות לבטיחות בדרכים (רלב”ד), לוקחת חלק פעיל ומסייעת בפרויקט חשוב זה.

עינת זמיר ז”ל אשר נדרסה בירושלים בחצותה במעבר חציה באור ירוק ונהגת אשר נסעה באור אדום דרסה אותה. משפחתה של עינת  ז”ל בשעות הקשות של איבוד בת המשפחה,

החליטו לתרום את אבריה וכך לתת חיים חדשים לחמישה אנשים.

 סיפור מותה של עינת ז”ל ותרומת אבריה , הביא את חברי מועדון רוטרי במודיעין להציעה למשפחה לקיים תחרות ציור בנושא בטיחות בדרכים לזכרה של עינת זמיר ז”ל

וכך שנה בשנה במשך שש השנים מתקיימת תחרות זו במודיעין בשיתוף המשפחה.

מטרת התחרות הנה להביא לילדי בתי הספר היסודיים למודעות את נושא ‘הבטיחות בדרכים’ באמונה שככל שנעמיק את המודעות לנושא זהירות בדרכים, כך נציל יותר חיים ונצמצם את כמות הנפגעים בשאיפה לאפס.

הציורים הוצגו אף במחוז ירושלים שלמשרד החינוך וברחבי העיר וזכו למחמאות של הממונה המחוזית לזהירות בדרכים, נגישות ואורח חיים בטוח משרד החינוך – מחוז ירושלים, הרלב”ד וכל העוסקים בבטיחות בדרכים בעיר.

בשנת הרוטרי 2018/19 הצטרפו למועדון רוטרי מודיעין ושני מועדונים, בית דגן וגדרה בילויים, קיימו תחרות כזאת בבתי ספר יסודיים ומועדון זיכרון יעקב קייב תחרות ציור לחט”ב.

לאחר תחרות עירונית, מועדון מודיעין קיים גם תחרות רב מועדונית בהשתתפות המועדונים בית דגן, גדרה בילויים ומועדונים אשר שלחו לתחרות שני ציורים כל אחד.

בשנת הרוטרי 2019/20, וכן בשנת 2020-2021 במסגרת אפיק הקילה הוצג המיזם למועדוני האזור והפעם הרימו את הכפפה שבעה מועדונים – באר יעקב, באר שבע עומרים, בית דגן, גדרה בילויים, מודיעין, קריית גת ורמלה.

השנה 2021-2022 ,אנו מקווים כי יותר מועדוני רוטרי ויישובים ייקחו חלק במיזם חשוב זה. 

תחרות זו הינה תחרות ‘רוטרי לקידום בטיחות בדרכים’  לזכרם של קורבנות תאונות דרכים וכל מועדון, אשר מקיים את התחרות ברמת המועדון יכול לקיימה לזכרו של מי שיבחר.

השנה החלטתי כנגיד רוטרי ישראל, לנסות ולהעצים את הפרויקט, ע”י הרחבתו לכמה שיותר מועדוני רוטרי בארץ כדי שיקבל נפח בארץ כולה, ובשיתוף של כמה שיותר בתי ספר בכל רחבי הארץ.

לשם כך, הכנסתי פרויקט זה כאחד מהפרויקטים המובילים של רוטרי ישראל לשנת 2021-2022, ואף הבטחתי תמיכה כספית לאותם מועדונים שייקחו חלק בפרויקט חשוב זה.

הפרויקט אשר יתבצע ברחבי הארץ, יהיה בהובלתה של יושבת ראש הוועדה נ”ל גילה נזירי, ממועדון רוטרי גדרה הבילויים, אשר תשמח לתת כל סיוע ו/או מידע בנושא.

אני בטוח כי פרויקט חשוב זה יביא תועלת ידע ותוצאות חיוביות לכלל המשתתפים והנוער.

יו”ר הוועדה לזהירות בדרכים  נזירי גילה גדרה הבילויים 054-4944144 nazirir@walla.com

מצ”ב 21 ציורים אשר נשלחו לתחרות הרב מועדונית (כל מועדון שלח שלושה ציורים) והזוכים טרם פורסמו – הדבר תלוי בהנחיות משרד הבריאות בנושא אישור קיום אירועים.

 

                                                                                                                                                 חיים קנת עו”ד

                                                                                                                                       נגיד רוטרי ישראל 2021-2022

 

בטיחות בדרכים- 2021-2022- מצגת להורדה- מצגת בטיחות בדרכים 21-22

בטיחות בדרכים- 2021-2022 מצגת להצגה רוטרי זהירות בדרכים

ציורים שזכו מתחרויות קודמותלצפיהציורים מתחרויות קודמות

חוברת הנחיות רוטרי למיזם- 2021-2022- לצפיה חוברת הנחיות רוטרי לקידום בטיחות בדרכים 2021-2022

ציורים (1)

דילוג לתוכן