חיפוש
Generic filters
Exact matches only

USAID הכשרת מורים

הכשרת מורים – USAID    ורוטרי בינלאומי

רוטרי בינלאומי והסוכנות האמריקאית לפיתוח בינלאומי (USAID)  שותפים בסיוע לקהילות וממשלות לתכנן, לממן ולספק, שירותי מים בטוחים, תברואה והיגיינה, תוך ניהול בר קיימא של משאבי המים.

 

בקר באתר החדש של Rotary-USAID,  מרכז מידע עבור הרוטריונים וקהילת WASH הרחבה ,כדי ללמוד עוד על תוכניות המדינה, הלמידות והסיפורים שלנו מהשטח.

לחץ על התמונה

הצורך לנקוט בפעולה

 USAID סוכנות ממשלתית של ארצות הברית, שעוזרת למדינות אחרות, תמכה מזה זמן רב בלימוד קריאה בכיתות הנמוכות.

תכניותיה מדגישות ותומכות בפיתוח מקצועי הולם ותמיכה מתמשכת בלימוד המורים.

“כל הפרויקטים של הקריאה שלנו, לכיתות הנמוכות, כוללים הכשרת מורים מפורשת, עם הכשרה ראשונית ואחריה הדרכות רענון במהלך השנה”, אומרת אוולין רודריגז-פרז, מנהלת משרד החינוך של  USAID .

בקניה, למשל, USAID שיתפה פעולה עם הממשלה, ביוזמה לאומית, הכוללת מדריכי הוראה, הדרכת מורים ותוכניות פיתוח מקצועי, לטווח קצר. היוזמה מגיעה ל -1.1 מיליון ילדים בשנה.

ההשלכות של לא לעשות כלום, הן גדולות. הוועדה הבינלאומית למימון הזדמנויות לחינוך גלובאלי, הוקמה כדי לאחד מנהיגים עולמיים, קובעי מדיניות וחוקרים לשדולה להשקעה מוגברת בחינוך.

הוועדה צופה, שאם דבר לא ישתנה, 264 מיליון ילדים, ממדינות בעלות הכנסה נמוכה, לא יצליחו ללמוד מיומנויות בסיסיות, ברמה יסודית עד שנת 2030.

רק שלושה מתוך עשר ישיגו רמות קריאה מינימליות.

מומחים מסכימים שככל שיש לתלמידים יותר הזדמנויות להיות מעורבים בתהליך הלמידה, כך, הם יצליחו טוב יותר בבית הספר.

“חינוך, למידה ופיתוח מיומנויות יהיו חשובים יותר ויותר בעתיד”, אומר ג’סטין ואן פליט, מנהל הנציבות והרמטכ”ל לשליח המיוחד של האו”ם לחינוך עולמי.

“עד 2050 אוכלוסיית אפריקה תכפיל את עצמה, ומיליארדי אנשים יעברו לערים מהאזורים הכפריים, כאשר טכנולוגיה ואוטומציה יחליפו עד מחצית ממשרות העבודה כיום”.

כדי להתנגד למגמות אלה, הוציאה הוועדה בספטמבר דו”ח לאו”ם שקרא להגדיל את ההשקעה העולמית בחינוך, מ -1.3 טריליון דולר ל -3 טריליון דולר עד 2030.

בינתיים, סוכנויות הפועלות לשיפור תוצאות הלמידה, משיגות תוצאות טובות מאימון עמיתים וחונכות. פרז אומרת, שרוב תוכניות הקריאה של USAID לכיתות נמוכות, מיישמות “מודל מפל” של הכשרת מורים, שם מורים מיומנים יותר, מקבלים הכשרה, והם בתורם מכשירים מורים אחרים.

זהו מודל שגם NTTI משתמשת בו. המורה חיקה בהאור בהנדרי, נבחר לשמש כמנטור של NTTI, לאחר שעלה לראש מחוזו בתומפאכר.

בהנדרי משוכנע ביתרונות האינטראקציה של עמיתים.

“הדבר הטוב ביותר בתוכנית הוא, שהמורים יודעים שיצפו בהם, כך שהם מרגישים לחץ לעשות עבודה טובה”, אומר בהנדרי. “ברגע שהתלמידים יודעים, שהמורה שלהם מסוגל ללמד אותם בצורה מרתקת, הם מתעצבנים, כשהמורה מנסה לחזור לשיטות הרצאה מסורתיות. כך שגם מורים, שאינם מחויבים, ממשיכים לערוך מערכי שיעור ולהשתמש במתודולוגיה”.

ג’ונסון אומר, כי כניסה לכיתות פעם בחודש, יכולה להיות אתגר ולהעלות את העלויות, “אבל היצירה היא שזה באמת גורם לזה לעבוד”.

“מורה יכול ללכת לאימון ולהחזיר אותו לכיתה. אבל אולי זה לא עובד, כי השארת קטע בחוץ, או שאולי המורה מנסה את זה ומחליטה, שזה לא עובד, אז הם לא יעשו את זה שוב”, היא מוסיפה. “אתה צריך מישהו שם שיאמן וידגם ויתן לך משוב. להגיד ‘אתה מצליח, אבל בואו נסתכל על הפינה הקטנה הזו ונעצב אותה אחרת’. “

 

 

 

 

 

 

 

 

 

מומחים מסכימים: ככל שיש לתלמידים יותר הזדמנויות להיות

 מעורבים בתהליך הלמידה, כך הם עושים טוב יותר בבית הספר. 

 

 

 

דילוג לתוכן