חיפוש
Generic filters
Exact matches only

קדחת עקיצת דנגי

נשים מוסלמיות ונוצריות פועלות יחד למניעת קדחת דנגי באינדונזיה

מאת: רוטרי בינלאומי

בעולם שבו לכאורה גוברת חוסר הסובלנות והאלימות, המונעים מהבדלים דתיים, מועדון רוטרי אחד באינדונזיה, מראה כיצד גיוון יכול לסייע במניעת איום מגפה.

כאשר הוקם מועדון הרוטרי של סולו קרטיני בסורקרטה שבאינדונזיה, לפני 25 שנה, חבריו ספגו ביקורת מצד הקהילה המוסלמית בעיקר.

חברי המועדון היו בעיקר נוצרים, לא אופייניים למדינה שבה יותר מ -80 אחוזים מהאוכלוסייה הם מוסלמים.

מנהיגים דתיים היו ספקנים לגבי משימתו החילונית של רוטרי ונזהרו מפלישה. המועדון לא נרתע והחל לגייס חברים נוספים. כיום, המועדון הכולל 72 נשים, כולל מוסלמים ונוצרים כאחד. והמאמץ שהם השקיעו בפירוק מחסומים וטיפוח כבוד והבנה בקרב חברי המועדון, חיזק את יכולתו של המועדון להתמודד עם קדחת הדנגי,

אחד האיומים הגדולים ביותר, על בריאות הציבור בערים טרופיות, כמו סורקרטה.

קדחת הדנגי, היא וירוס המועבר על ידי יתושים הפורחים בסביבות עירוניות טרופיות כמו סורקרטה.

אין טיפול יעיל; לאחר ההדבקה, קורבנות חווים חום גבוה פתאומי, כאבי ראש עזים, כאבי מפרקים ושרירים, עייפות, בחילות והקאות. השקת יוזמה יעילה לבריאות הציבור למניעת המחלה דורשת מתנדבים בעלי ידע עמוק וקשרים לקהילה שיכולים ליצור פתרונות ספציפיים ובר קיימא. וזה אומר להיות מסוגל לבנות מערכות יחסים על פני קווים דתיים, תרבותיים וחברתיים-כלכליים.

מועדון הרוטרי של סולו קרטיני בסורקרטה, אינדונזיה, התקין אריחים לבנים על יותר מ -3,500 אמבטיות.

האריחים מקלים על הראייה והניקוי של זחלי היתושים, דבר המסייע במניעת קדחת דנגי.

  

תמונות מאת טים ​​דיגל

 

 

 

 

 

 

 חברת הרוטרי מרים קרטונגורו, אומרת שהאיפור המגוון של המועדון שלה – במיוחד שפע האימהות ואנשי המקצוע בגילאים וברקעים שונים – משפר את המאמץ להילחם בקדחת הדנגה.

“העובדה שאנחנו שונים לא יוצרת צרות, אבל זה מחזק את מערכת היחסים שלנו”, היא אומרת.

בשיתוף עם מועדון הרוטרי מווסטפורט, קונטיקט, ארה”ב ומשרד הבריאות המקומי בסורקרטה, הצליחו חברי המועדון המוסלמי והנוצרי, לסייע בהפחתת הסיכון לקדחת דנגי, על ידי הפרעה למחזורי הרבייה של יתושים נושאים.

הצעד הראשון היה ליישם אסטרטגיה פשוטה להפליא בעלות נמוכה: לרפד את אמבטיות המלט הכהות, הנפוצות במשקי בית באינדונזיה, באריחים לבנים כך שקל יותר לראות-ולהסיר את זחלי היתושים. תוך חמש שנים, פרויקט המועדון שינה יותר מ -3,500 אמבטיות בשתי שכונות.

אבל אריחים לא הספיקו. המועדון היה צריך לשנות הרגלים והתנהגויות התורמים לזיהומים, מה שדרש בניית אמון כדי לחנך את הקהילה. “המוקד העיקרי שלנו הוא לחנך ולהזמין אנשים להיות מודעים לנושאים בריאותיים, להיגיינה ולחשיבות של סביבה נקייה”, אומר רוטריון אינדריאני סוטאפה, אחד ממובילי פרויקט הדנגי. “זה לוקח הרבה מאוד זמן ללמד.” עובדים סוציאליים בקהילה מלמדים את בעלי הבית כיצד לרוקן ולשפשף אמבטיות נגועים פעמיים בשבוע, לסגור את המכסה על מיכלי מים ולקבור פסולת שיכולה לאסוף מים.

סיטי ווהיונינגשיח, מנהלת בריאות הציבור בסוראקרטה, מקווה להרחיב את פרויקט האריחים הלבנים של רוטרי לחלקים אחרים של העיר. “בריאות היא אחריות משותפת בין הממשלה, החברה והמגזר הפרטי”, היא אומרת. “הממשלה לא יכולה לעשות זאת לבד. עלינו כקהילה לאמץ את כל נקודות החוזק שלנו, ורוטרי היא אחת הגדולות ”. במועדון מקווים לראות יותר אנשים חוצים קווי תרבות כדי לעזור זה לזה. “לרוטרי יש חברות מאוד מגוונת, ואנחנו יכולים להוות דוגמאות לאחרים בדרך העבודה שלנו. אחרי הכל, כאשר אנו נותנים עזרה, איננו שואלים לגבי דתו של האדם שאת אמבטו אנו מחליפים. אנו חושבים בצורה הרבה יותר גלובלית “, אומר רוטריון פברי דיפוקסומו. “ואנו מנסים לטפח מערכות יחסים עם אנשים שיש להם אמונות או מחשבות שונות. אנחנו יכולים להפוך לחברים כאן ברוטרי. אולי כך נוכל לעורר השראה באינדונזיה ובעולם “.

 

העובדה שאנו שונים אינה יוצרת צרות, אך היא מחזקת את מערכת היחסים שלנו.

מרים קרטונגורו מועדון רוטרי של סולו קרטיני בסורקרטה, אינדונזיה

 

 

מועדון רוטרי של סולו קרטיני בסורקרטה, אינדונזיה, הוקם לפני 25 שנה. כיום, המועדון לכל נשים כולל 72 חברים וכולל נוצרים ומוסלמים כאחד.

דילוג לתוכן