חיפוש
Generic filters
Exact matches only

ציוד בית חולים מציל חיים

 

הרוטריונים מקושרים בין ערי אחות ומצילים ילודים בברזיל

מאת ונסה גלבינסקאס תצלומים מאת רוברט גיל

אמא עובדת, והיא מפוחדת. התינוק שלה לא אמור להגיע למשך שלושה חודשים. בית החולים הקרוב ביותר נמצא במרחק של 30 קילומטרים, ולמרות שהיא מגיעה לשם בזמן, התינוק נולד במשקל בקושי 2 קילו. ויש עוד בעיה.

ביחידה לטיפול נמרץ ילודים בבית החולים יש שבעה חממות בלבד, וכולם נמצאים בשימוש, ולכן יש להעביר את התינוק לבית חולים אחר כדי לקבל את הטיפול הקריטי לו הוא זקוק.

אם הוא ישרוד את ההעברה, הוריו יצטרכו למצוא דרך לבצע טיולים לבית החולים הזה במשך חודשים.

אמהות טריות רבות התמודדו עם מצבים דומים בבית החולים האזורי ד”ר לאופולדו בווילאקה, מתקן ממשלתי בעמק ריביירה בברזיל.

מחסור בציוד פירושו שיש להעביר כמה מהילודים הפגיעים ביותר של בית החולים, דבר שהיווה גורם לשיעור תמותת התינוקות הגבוה של מדינת סאו פאולו. על ידי הוספת חמישה חממות ל- NICU, בית החולים כמעט הכפיל את מספר התינוקות שאחיותיו והרופאים יכולים לטפל בו.

“יש כאן שתי מציאות: אנשים שיכולים לשלם עבור בית חולים פרטי ואלה שלא יכולים”, אומרת לינה שימיזו, שהובילה את הפרויקט עבור מועדון הרוטרי של רגיסטרו-אוורו, ברזיל.

מי שלא יכול, היא אומרת, לעתים קרובות צריך לנסוע למרחקים ארוכים כדי להגיע לבית חולים ממשלתי כמו לאופולדו בווילאקה, המשרת 24 עיירות. מועדון הרוטרי של ריגסטרו-אוורו ומועדון הרוטרי של ריגסטרו שיתפו פעולה במענק עולמי של קרן רוטרי עם שני מועדונים בנאקטסוגאווה, יפן. באמצעות השותפות גייסו הרוטריאנים הברזילאים 172,500 דולר.

הם מימנו ציוד כולל חמישה חממות ליחידה לטיפול נמרץ בילודים בבית החולים (NICU), שכמעט הכפיל את יכולתו של בית החולים לטפל בילודים שבירים. בשנת 2013 אושפזו 129 תינוקות ב- NICU; מאז סיום הפרויקט, בית החולים הצליח לטפל בכ -220 תינוקות בשנה.

ציוד אחר הניתן באמצעות המענק כלל חמישה מאווררים, מד בילירובין, שלושה עריסות מחוממות, חמישה מסכי סימן חיוני ויחידת פוטותרפיה מיקרו-מעובדת מסוג LED לטיפול בתינוקות עם צהבת. המענק גם מימן את עלות הפרסום ליידע את התושבים על סדנאות טיפול טרום לידתי שנערכו על ידי עובדי בריאות באזור.

מסע הפרסום נועד להגיע לאמהות באזורים מרוחקים שאולי לא יודעים אילו שירותים זמינים להן או לגבי חשיבות הטיפול לפני ההריון והנקה. מועדוני רוטרי השתמשו גם במענק לצורך קמפיין פרסום בנושא חשיבות הטיפול לפני ההריון והנקה

המענק העולמי שלו סימן נקודת מפנה לרוטריונים בנאקצוגאווה, שהפסיקו לתרום לפרויקטים בינלאומיים לאחר שנתקלו בקשיים במענק בעבר. ההבדל הפעם היה במערכת היחסים בין הערים רגיסטרו ונקאצוגאווה, שהקימו שיוך של “עיר אחות” בשנת 1980.

הרוטריונים משתי הערים נפגשים באופן קבוע כדי לטפח את חברותם, לסירוגין בין ברזיל ליפן, ובגלל מערכת היחסים הקרובה שלהם, הרוטריונים היפנים הרגישו בטוחים כי התרומות הכספיות שלהם לפרויקט ינוהלו היטב. בנוסף, שימיזו, ממוצא יפ

ני ודובר יפנית שוטפת, סייע בבניית אמון ותקשורת אפקטיבית. קבוצה של רוטריןנים יפנים ביקרה ב- NICU לאחר השלמת הפרויקט. “אחרי 37 שנים”, אומר מיצו סו, חבר במועדון הרוטרי של נקאטסוגאווה, “יש ידידות וקשר בין חברי הרוטרי בשתי המדינות”.

מועדוני הרוטרי השיקו קמפיין תקשורתי גדול לטיפול באימהות ויילודים.

 

 

דילוג לתוכן