חיפוש
Generic filters
Exact matches only

עזרה להגנת הסביבה

 

שינוי אקלים

חוקרי רוטרי ועמיתי שלום משקיעים מומחיות בסביבה עוזרת האם שינויי האקלים יביאו יותר עוני?

האם נצליח לעצור את ההשפעות הגרועות ביותר שלה?

חוקרי רוטרי לשעבר ועמיתי שלום שלמדו נושאים סביבתיים מציעים את דעתם.

הם דנים במאבקים שהם מתמודדים איתם במאבק בשינוי האקלים, ובאילו פתרונות נותנים להם תקווה.

פרנצ’סקו מנונה, אנליסט בכיר בכוח התחדשות “שינויי אקלים עלולים להרוס את פרנסתם של מיליוני אנשים וליצור לחצים נודדים הרבה יותר ממה שאנו רואים כיום”, אומר פרנצ’סקו מנונה, חוקר הרוטרי.

מנונה סיים את לימודיו בבית הספר ללימודי בינלאומיים מתקדמים, של ג’ונס הופקינס בוושינגטון, בשנת 2014. הוא עובד כאנליסט בכיר במתקני אנרגיה ומתחדשים ב- Fitch Solutions בניו יורק,

שם הוא מתמקד בשוקי חשמל ואנרגיה מתחדשת בכלכלות מתפתחות ומפותחות.

ש: עם מה אתה נאבק ביותר כמקצוען הפועל למאבק בשינויי אקלים?

ת: אני מודיע לעסקים ומשקיעים על ההזדמנויות שאנרגיה נקייה יוצרת. האתגר הגדול ביותר שלי הוא היעדר הדחיפות שאנשים מרגישים ביחס לשינויי האקלים, מכיוון שהם לרוב מוסרים מההשפעות השליליות ביותר שלו.

ש: אילו פתרונות אפשריים נותנים לך תקווה?

ת: יש מגמה מרגשת של חדשנות והתקדמות טכנית בתחום האנרגיה הנקיה, במיוחד באופן שבו אנו אוגרים חשמל וכיצד אנו הופכים את מערכות החשמל שלנו ליעילות וחכמות יותר. זה מקדם התקדמות בחשמל התחבורה, שיהווה מפתח בהפחתת השפעת המכוניות על שינויי האקלים.

התפשטות האנרגיה הנקייה והניידות החשמלית הולכת להאיץ בעשורים הקרובים, וזה גורם לי לקוות לגבי העתיד.

סהר מנסור, מייסד, מנכ”ל חברת טיפול אישי ומוצרי בית ללא אפס פסולת “אני אופטימיסט אקלים, אך עלינו לפעול במהירות – להפסיק לשרוף דלקים מאובנים כרגע ולהתחיל לעבור לאנרגיה נקייה”, אומר סהר מנסור.

חוקרת רוטרי. מנסור, שקיבלה תואר שני במדיניות סביבתית מאוניברסיטת קיימברידג ‘באנגליה בשנת 2014, עבדה כחוקרת בארגון הבריאות העולמי בז’נבה וכמנתח מדיניות של קרן Selco, המתמקדת בפתרונות אנרגיה בת קיימא.

היא מייסדת ומנכ”לית חברת Bare Necessities, חברה המייצרת ומוכרת מוצרי טיפוח ומוצרים ביתיים ללא פסולת.

ש: במה אתה נאבק ביותר כמקצוען הפועל למאבק בשינויי אקלים?

ת: אנו חיים בעולם כל כך מפוצל מבחינה פוליטית. לאחר שעבדתי בארגון הבריאות העולמי במהלך התפרצות האבולה, הייתי עד לכוחה של האחדות כאשר מדינות מתכנסות כדי לעמוד ביעד. למרבה הצער, אין הסכמה עזה בנושאים סביבתיים, דבר שעוצר את הפעולות המשמעותיות למאבק בשינויי האקלים.

ש: האם אתה מאמין שהאנושות תוכל לעצור את שינויי האקלים?

ת: בהתבסס על הראיות המדעיות הטובות ביותר הקיימות עד כה, יש לנו פחות מ -12 שנים לגייס הסבה מלאה מדלקים מאובנים לאנרגיה ירוקה, או שאנו מסתכנים ביציבות מסוכנת של אקלים כדור הארץ

סדרת שינויי האקלים שלנו הרוטריונים מבינים שכל העולם הוא החצר האחורית שלהם. הם יכולים לראות את ההשפעות של שינויי אקלים בקהילות שאכפת להם מהן, והם לא חיכו לפעול. הם מתמודדים עם הבעיה כמו שהם תמיד עושים: להמציא פרויקטים, להשתמש בקשרים שלהם כדי לשנות מדיניות – ולתכנן את העתיד.

אלחנדרה רואדה-זראטה, מייסדת יוזמת חשיבה אסטרטגית “החשש הגדול ביותר שלי הוא ששינויי אקלים יביאו עוד עוני לעולם”, אומרת אלחנדרה רואדה-זראטה, עמיתת שלום ברוטרי.

רואדה-זראטה למדה אנרגיה ומשאבים כעמית שלום לשנים 2008-10 באוניברסיטת קליפורניה, ברקלי.

היא ייסדה יוזמת חשיבה אסטרטגית בקולומביה בשם NES Naturaleza (NES מייצגת טבע, אנרגיה וחברה).

מטרתה היא לאזן בין הכוחות הסביבתיים, החברתיים והכלכליים על ידי עבודה עם חקלאים לשיפור שיטות קיימא בתחום החקלאות.

ש: עם מה אתה נאבק ביותר כמקצוען הפועל למאבק בשינויי אקלים?

ת: אני עובד עם חקלאים קטנים, בינוניים וגדולים באמריקה הלטינית ומעודד אותם לאמץ חקלאות בת קיימא. אחד הנושאים הגדולים ביותר שעומדים בפני הוא לשכנע את החקלאים לעבור משיטות מסורתיות לבעיות אחראיות יותר. עם זאת, ברגע שהם מודעים לסיכונים ולאתגרים העתידיים, רבים מוכנים לעבור.

ש: האם אתה מאמין שהאנושות תוכל לעצור את שינויי האקלים?

ת: אני לא חושב שנוכל לעצור את זה, אבל אני מאמין שנוכל להקל עליו ולהסתגל אליו באמצעות שיטות טובות יותר. ש: אילו פתרונות אפשריים נותנים לך תקווה? ת: אפשרויות המיחזור המרובות; דלקים מתחדשים, כגון אלה שמיוצרים מצמחים במקום מפטרוכימיה; וחקלאות חכמה.

גבריאלה פלורי, אמון יערות הגשם “אנו תלויים לחלוטין ברשת החיים העדינה, והשינוי האקלים יקשה על בני האדם לשגשג”, אומרת גבריאלה פלורי, חוקרת רוטרי.

פלורי סיימה תואר שני בביולוגיה לשימור באוניברסיטת קייפטאון, דרום אפריקה, בשנת 2016. היא התמקדה בהפחתת סכסוכים בין בני אדם ובין חיות בר עם הקרן לשימור צ’יטה בנמיביה ועכשיו היא עובדת בקרן יערות הגשם שבוירג’יניה.
ש: עם מה אתה נאבק ביותר כמקצוען הפועל למאבק בשינויי אקלים?

ת: שינויי אקלים הם תיאורטיים לאנשים רבים, ולהשפעותיהם לוקח זמן להתבטא. זה מתקשה לבטא את ההשפעה הישירה שיש לשינויי האקלים על עולמנו, אך חיוני שאנשים יבינו את ההשפעה הזו כדי לבצע את השינויים הדרושים.

ש: אילו פתרונות אפשריים נותנים לך תקווה?

ת: הארגון שלי, נאמנות יערות הגשם, שמר על 19,654,506 דונם של יערות גשם ב -30 השנים האחרונות, ועבד עם יותר מ -75 שותפים בכל רחבי העולם. זה מוכיח שיש הרבה אנשים שמבינים בחשיבות של שמירה על אזורים כמו יערות גשם כדי להפחית את ההשפעות של שינויי אקלים.

סאלי לייסי, יועצת בנושא שינויי אקלים “אנו זקוקים לשינויים קיצוניים באופן בו אנו צורכים ומייצרים, כמו גם השקעה עצומה וקנייה פוליטית. זה לא קורה מספיק מהר “, אומרת סאלי לייסי, עמיתת שלום רוטרי.

לאחר מלגת רוטרי לשלום 2006-2007 באוניברסיטת קווינסלנד שבבריסביין, אוסטרליה, עבדה לייסי על הגנת האקלים למדינות מתפתחות ב- GIZ, זרוע הפיתוח הבינלאומית של ממשלת גרמניה. כעת היא מבוססת בשוויץ, שם היא עובדת בחברת הייעוץ EBP, ומייעצת ללקוחות במגזר הציבורי והפרטי בנושאים הקשורים לשינויי אקלים.

ש: האם אתה מאמין שהאנושות תוכל לעצור את שינויי האקלים?

ת: אני מאמין שמדינות מסוימות יסתגלו טוב יותר מאחרים, אבל אני גם מאמין שכדור הארץ הוא כמו רפסודה, ואתה לא יכול להשאיר רק חלק מהרפסודה הצפה. הפתרונות צריכים להיות לכולם.

ש: אילו פתרונות אפשריים נותנים לך תקווה?

ת: אני מלא תקווה כשאני רואה התקדמות בהתפשטות האנרגיה המתחדשת, הוצאת הפחם במקומות רבים, כמו גם המאמצים המשמעותיים שקורים בערים בעולם להפחתת פליטות ולהסתגלות לשינויי האקלים. הטכנולוגיה תשחק תפקיד חשוב בהצעת פתרונות, אך אל לנו לצפות שהטכנולוגיה תתקן הכל. חלק גדול מהפתרון הוא שינוי שיטות עסקיות כרגיל; ביצוע השקעות בתשתיות עמידות ודלות פחמן; ושינוי הרגלי הצרכנים.

טיילור קאס טלבוט, קצינת פרויקטים ב- WIEGO “אני מאמין שאנו עובדים לאט מדי ושאנשים רבים יסבלו לפני שנשנה מסלול באמת“, אומרת טיילור קאס טלבוט, עמיתת שלום ברוטרי. טלבוט נהיתה  עמיתת לשלום 2011-2013 באוניברסיטה הנוצרית הבינלאומית בטוקיו.

היא מנהלת פרויקטים של WIEGO (נשים בתעסוקה בלתי פורמלית: גלובליזציה והתארגנות), עמותה המתמקדת בהבטחת פרנסה לעניים העובדים, במיוחד נשים, בכלכלה הבלתי פורמלית.
ש: מהו הפחד הגדול ביותר שלך הקשור לשינויי אקלים?

ת: אני חוששת שיש מקורות רבים לשינויי אקלים שאנו עדיין לא מבינים. לדוגמה, מחקר שנערך לאחרונה מראה כי פלסטיק בסביבה פולט מתאן. אם זה המצב, אנו עשויים להיות רחוקים מאוד מתוכנית קיימא לצמצום ההשפעה של שינויי אקלים.

ש: במה אתה נאבק ביותר כאיש מקצוע הפועל למאבק בשינויי אקלים?

ת: אנחנו כל כך מופגזים מבעיות סביבתיות שאנחנו יוצרים פתרונות מושבעים. לדוגמה, רבות מהתגובות הדחופות לפלסטיק האוקיינוס ​​כוללות הקמת מתקני שריפה, דבר המחמיר את שינויי האקלים ואת פער העושר.

עלינו לחשוב על סוגיות אלה באופן הוליסטי, ועלינו להקשיב לקולותיהם של אנשים שוליים, הסובלים מההשפעות הגרועות ביותר של שינויי אקלים.

 
דילוג לתוכן