חיפוש
Generic filters
Exact matches only

מיגור מחלת הפוליו

מיגור מחלת הפוליו

 

לקריאה על מיגור מחלת הפוליו בעולם על ידי רוטרי בינלאומי – לחץ על התמונה https://www.endpolio.org/

פקיסטן וניגריה מחליפים דיווחים בכתב מנייר להודעות סלולריות מהירות ומדויקות

מאת: ריאן היילנד תמונות מאת חאולה ג’מיל

צלצול אחד בנייד או שליחת מסרון יכול להיות המפתח לניצחון באחד המיזמים הבריאותיים הגדולים בעולם שרוטרי בינלאומי נלחם בו- מיגור מחלת הפוליו בעולם

טלפונים ניידים והודעות טקסט פשוטות, עשויים להיות המפתחות לניצחון, ביוזמת בריאות הציבור הגדולה בעולם: מיגור מחלת הפוליו.

כשהמחלה נסוגה מהשלב העולמי, ומשגשגת בכמה אזורים נידחים בלבד, בשלוש מדינות, זה תלוי בעובדי הבריאות לספק חיסונים ולשתף מידע במהירות ובדיוק.

עובדי בריאות בפקיסטן מקבלים הכשרה לטלפונים סלולריים ומעקב אלקטרוני במרכז משאבים של רוטרי בנאושרה שבח’ייבר פאשטונקהווה.

רוטרי ושותפיה, ביוזמה למיגור מחלת הפוליו בעולם, מחזקים את קווי התקשורת, על ידי מתן טלפונים ניידים לעובדי בריאות בפקיסטן ובאפגניסטן, שבהם הודעת טקסט אחת יכולה להציל חיים.

בפקיסטן, פועלת רוטרי להחליף דיווח מסורתי המבוסס על נייר על מידע על בריאות האם והילד, כולל נתוני חיסון נגד פוליו, בטלפון נייד וטכנולוגיית ניטור אלקטרוני.

עובדי בריאות הקהילה ברחבי המדינה, קיבלו יותר מ -800 טלפונים באמצעות שותפות עם רוטרי, ממשלת פקיסטן; טלנור, ספקית התקשורת השנייה בגודלה במדינה; ואיקון,  מומחה לניטור והערכה של נתונים. המארגנים הפיצו כ- 5,000 טלפונים סלולריים.

עובדי בריאות יכולים להשתמש בטלפונים כדי לשלוח נתונים באמצעות הודעת טקסט לשרת מרכזי. אם הם יראו מקרה פוטנציאלי לפוליו, הם יכולים להתריע באופן מידי, בפני גורמים במרכז החירום הלאומי בפקיסטן.

הם גם יכולים לציין כל ילדים שלא קיבלו את החיסון או סירובי הורים – ולרשום חיסונים מוצלחים. בפקיסטן, מאמץ הדברת הפוליו נועד להגיע ל -35 מיליון הילדים במדינה מתחת לגיל חמש. 

התוצאה היא, אוסף של מידע, בזמן אמת, שגורמים יכולים לפקח עליו ולהעריך אותו בקלות, אומר מישל תירן, מנהל חירום אזורי של תוכנית החירום הבריאותית של ארגון הבריאות העולמי.

עובדת סוציאלית בפקיסטן, מקבלות טלפונים ניידים והוראות שימוש במרכז המשאבים של רוטרי בנאושרה שבח’ייבר פאשטונקהווה.

 

 

 

 

דילוג לתוכן