חיפוש
Generic filters
Exact matches only

יצירת קשרים

מועדון רוטרי מחבר בין סטודנטים, חונכים מפורסמים ומנכ”לים

נכתב על ידי ארנולד ר ‘גרהל. תמונות מאת מוניקה לוזינסקה. אמנות גיר על ידי סטודיו לאמנות בנקי פוצ’יס בנק

מועדון רוטרי מחבר בין סטודנטים, חונכים מפורסמים ומנכ”לים

נכתב על ידי ארנולד ר ‘גרהל. תמונות מאת מוניקה לוזינסקה. אמנות גיר על ידי סטודיו לאמנות בנקי פוצ’יס בנק

שלג יורד בסנט ג’וזף, מישיגן. ביום דצמבר זה, השמים המעוננים, פתיתים מסתחררים ונורות נוצצות, של קישוטי חג, יצרו אווירה חגיגית וכמעט קפרסקית, לאורך הרחובות המרוצפים לבנים של קהילה זו, היושבת על בלוף, המשקיף על אגם מישיגן. מעבר לרחוב מהפונדק בולווארד, מדרגות מובילות אל סילבר ביץ ‘, מרחב חול באורך 1,600 רגל המהווה את האטרקציה העיקרית של העיירה בחודשים חמים יותר.

בתוך מסעדת הפונדק, ג’קי הוי, יושב ליד שולחן פינתי ומסביר את תוכנית החונכות לסטודנטים, שהתחיל מועדון הרוטרי של נמל סנט ג’וזף ובנטון, לפני עשור – תוכנית שעזרה ליותר מ -400 תלמידי תיכון מקומיים, ללמוד עוד על חלומם, קריירה, על ידי חיבורם לאנשי מקצוע בתחומים אלה.

החשיפה לשירות הקהילתי, שהתכנית מספקת, הובילה את התלמידים להקים מועדוני אינטראקאט, בשישה בתי ספר מקומיים, כולל אחד בתיכון סנט ג’וזף, המונה כ -150 חברים. כשהרוטריונים פועלים בחיבוריהם למציאת מנטורים לסטודנטים, הם חיזקו את הקשרים בין מועדון הרוטרי, המונה 140 חברים, לקהילה שלו. ובמובנים קטנים, התוכנית אפילו בונה גשרים בין סנט ג’וזף ו”עיר התאומים” שלה על פני נהר סנט ג’וזף-נמל בנטון, עיירת ייצור שהיתה פעם אמידה שנפלה בתקופות קשות.

“גדלתי במשפחת יזמים שבה אבא שלי עשה משהו שמצאתי מעניין, והוא איפשר לי לראות מאחורי הקלעים”, אומרת הוי, מנכ”ל ג’ונסון ראוף, משרד פרסום שאביה בנה. “הרגשתי בר מזל שאני יכול לעשות את זה, ואני רוצה את ההזדמנות הזו לאחרים.” שערה המתולתל והחום, נמשך לאחור בקוקו, ודבריה יוצאים בחיפזון: כל מה שקשור להוי מעיד על עוצמה שמקבלת תוצאות.

בשנת 2006, היא נפגשה עם מריה קיבלר הרוטריונית וכמה אחרים בבית הפניקס רייזינג, בית קפה ברובע האמנויות המתהווה בנמל בנטון, כדי למפות תוכנית.

קיבלר היתה מלווה בתכנית אורחי הסטודנטים של המועדון, שהביאה שני תלמידי תיכון לפגישת הצהריים של המועדון מדי שבוע.

“התלמידים היו כל כך גדולים”, אומרת קיבלר, סגן נשיא בכיר בבנק אדג’ווטר שבסנט ג’וזף. “כולנו התחלנו לחשוב שיש עוד מה לעשות”.

התוכנית החדשה בה הגיעו, מבקשת מהתלמידים לתאר בחיבור את

 

ג’קי הוי: “מצא את התשוקה שלך והפך אותה למשהו שעוזר לאחרים”

קריירת החלומות שלהם, ואז מתאימה לכל משתתף עם רוטריון המלווה אותם, ב”ראיון הפוך “עם איש מקצוע באותה קריירה. התלמידים שואלים את המנטורים, לגבי יום העבודה הטיפוסי שלהם, מה הם הכי אוהבים בעבודתם, וייעוץ כיצד להשיג את מטרותיהם.

עשרה תלמידים, שנבחרו על ידי יועצים בבתי הספר התיכוניים הקתוליים, של סנט ג’וזף ואגם מישיגן, השתתפו בשלב הפיילוט של התוכנית בשנת 2007.

רייצ’ל קון, שנטתה ללימודי רפואה, הייתה בכירה כשהשתתפה בשנת 2009.

“כשדיברתי איתה, כדי לראות לאיזה רופא היא מעוניינת להיות“, אומרת קיבלר, “היא אמרה שהיא מעוניינת גם בעסקים”. אז הרוטריונים הקימו את קואן עם שני מנטורים – רופא מקומי ובעלה של הוי, מייק, רוטריון, שהיה אז המנהל העולמי של חטיבת KitchenAid של ווירבול. “היא אהבה את הראיון העסקי”, נזכרת קיבלר.

קוהן הייתה סטודנטית חדשה באוניברסיטת ויסקונסין, כשהבינה שהיא מעדיפה את שיעורי הכלכלה שלה על פני מדעים. לדבריה, לאחר שהצללה את הרופא וגם את מנהל העסק שנה קודם לכן, עזרה לה להחליט להעביר הילוך.

“בתיכון קשה לדמיין איך נראית עבודה יום-יומית”, היא אומרת. “תוכנית זו מאפשרת לך לשבת עם אנשי מקצוע בתחומים שונים ולומר, ‘הו, זה מה שאתה עושה כל יום, אלה סוגי הבעיות שאתה מתמודד איתן’.”

קוהן קיבלה את התואר שלה מבית הספר למנהל עסקים באוניברסיטה ועובדת כאנליסטית פיננסית בכירה בלוריאל בניו יורק.

בתוך מוזיאון המורשת ומרכז התרבות בסנט ג’וזף, כ -70 רוטריונים יושבים סביב תריסר שולחנות מתחת לנברשות מקושטות. שני ציורי קיר של האמן במערב התיכון, ריצ’רד האס מתארים את ההיסטוריה המסחרית והפנאי של הערים התאומות.

התלמידים מדווחים שלמועדון על חוויית החונכות שלהם, השלב האחרון בתוכנית. קיילה ניקולס, תלמידת שנה ב ‘בתיכון סנט ג’וזף, מתארת ​​את ביקורה בחדר החדשות של WNDU-TV בדרום בנד, הודו הוי הלכה איתה לפגוש את מנהל החדשות של התחנה, סי ג’יי בוטיין; ניקולס שוחח גם עם העוגן מורין מקפאדן ועם המטאורולוג מייק הופמן.

“החלק הכי כיף היה, להגיע לשבת באולפן מול המצלמה ולהיות עוגן ליום אחד”, דיווח ניקולס. “הרבה זמן רציתי להיות עיתונאי. הניסיון הרגיע אותי שאני רוצה להמשיך בכך כשאני הולך לקולג’ “.

היילי ברוס: מיסטי קופלנד הייתה ממש מתוקה. 

לאחר מכן הייתה אליסה גולד, צעירה בתיכון סנט ג’וזף. כשהייתה גולד בת 12, היא עברה ניתוח תיקון עקמת וזכורה שהיתה מהופנטת ממורכבות בית החולים. לראיון ההפוך שלה, היא נפגשה עם ראיין דאדלי, ראש תחום ההרדמה במרכז הרפואי לייקלנד בסנט ג’וזף.

זה היה מדהים ומצחיק ועזר מאוד”, אמר גולד למועדון. “הוא סיפר לי לא רק כיצד עבודתו עבדה, אלא גם על החלקים הרעים. הוא הזכיר דברים שלא התמקדתי בהם כשחקרתי את המקצוע. אני בהחלט עדיין מעוניין בקריירה בהרדמה “.

 שאל את חברי המועדון, מדוע הם הסתבכו עם התוכנית, והם יציינו את חוויית החונכות שלהם – או היעדרם. ריק וילה הוא בנו של מהגרי עבודה מקסיקנים; אף אחד מההורים לא סיים את התיכון. אמו מתה כשהיה בן 15.

“לא היה לי למי להסתכל, לא למי לשאול, לא לראות איך יהיה עתידי בקריירות שונות”, אומרת וילה, אחת מהרוטריונים שהשתתפו בדיונים הראשונים על תוכנית החונכות, וניהלה אותו בשנים 2012-13 כשהיא היתה נשיאת המועדון.

“כשהתוכנית הזו יצאה, קפצתי בשתי הרגליים.”

וילה סיימה את לימודיה באוניברסיטת מישיגן סטייט ועבדה כמהנדסת אזרחית עד שגילתה את התשוקה האמיתית שלה, ייעוץ סביבתי. כעת היא מנהלת חברה משלה ואומרת לסטודנטים: “מצא מה אתה באמת רוצה לעשות בחיים וגרם לזה לעבוד בשבילך”.

וילה, ששימשה כמנטורית ועוזרת לאבטח ראיונות עם מנטורים פוטנציאליים, אומרת שתפקיד המארח הרוטרי חשוב לא פחות. המארח עוזר להכין את התלמיד לפגישה עם המנטור שלו, יושב בראיון, ממשיך את השיחה אם היא מסמנת, ובמידת הצורך מזכיר לתלמיד לבקש את פרטי ההתקשרות של החונך.

תתפלאו “, היא אומרת. “תשעים ותשע פעמים מתוך 100 הם יתנו לתלמיד כרטיס ויגידו, ‘כשתתחיל במכללה ויש לך שאלות לגבי אילו שיעורים לקחת, אני אעזור’. זה די מדהים להיות מסוגל לפנות לרופא או לעו”ד או מהנדס וקבל עצות מסוג זה. “

תיכון סנט ג’וזף נהנה מקהילה תומכת, עם הכנסה חציונית של משק בית של 55,012 $. לפני שבע שנים, העבירו המצביעים איגרת חוב של 38 מיליון דולר, לשדרוגים במתקני בתי הספר הציבוריים של סנט ג’וזף. בבית הספר התיכון השיפוצים כללו חדר כושר חדש, מרכז מדיה וספרייה ופינת אוכל שבה אוכלוסיית כל הסטודנטים בבת אחת. הקמפוס מצויד בציוד מודרני, כולל מעבדת מזון שבה התלמידים הקציפו פסטה ורוטב בשר במהלך ביקור שנערך לאחרונה.

מעבר לנהר, בנמל בנטון, ההכנסה החציונית היא 18,085 דולר (ההכנסה לנפש של 10,309 דולר שנרשמה במפקד 2010 הייתה הנמוכה ביותר במדינה). בתוך בית הספר התיכון בנטון הארבור, אריחי הרצפה נשחקים, כיתות הלימוד קרירות מדי

דיוויד ריימרס: הייתי עצבני.  

או חמות מדי, וחלונות מנופפים על מנת להצל על השמש. במעבדת הנגרות מים מטפטפים מהתקרה לדלי על הרצפה. “זה ככה במשך שש שנים”, מציין מדריך המעבדה. “אנחנו פשוט עובדים על זה.”

הספרייה, הכוללת מרכז מחשבים, נעולה חלק מהיום ומאוישת רק על ידי מתנדבים במשרה חלקית.

בית הספר, שנבנה בשנת 1921 עבור יותר מ -2,000 תלמידים, לומד כיום בערך 600. על פי מדיניות “בתי הספר המועדפים” של מישיגן, הורים יכולים להגיש בקשה לרשום את ילדיהם בבתי ספר אחרים בחוץ, כמו גם בתוך המחוז. מתוך כמעט 5,100 התלמידים המתגוררים ברובע בתי הספר באזור נמל בנטון, רק 43 אחוזים לומדים בבית הספר במחוז.

במבחן ההתקדמות החינוכית לשנת 2014-15 במישיגן, 3 אחוזים מתלמידי כיתות י”א בתיכון בנטון הארבור הציגו “מיומנים” במתמטיקה, 8.4 אחוזים במדעים ו -13 אחוזים באמנויות בשפה האנגלית. כ -30 אחוז מהתלמידים לא מצליחים לסיים את הלימודים תוך ארבע שנים. למספרים אלה יש מועדון רוטרי בתקווה להחזיר את תיכון בנטון הארבור, שתרם תלמידים משנת 2007 עד 2010, לתוכנית חונכות לסטודנטים.

אחד מסיפורי ההצלחה מההשתתפות המוקדמת של בנטון הארבור בתכנית החונכות היא אמבר תומאס, הלומדת תואר במשפטים במדינת מישיגן, לאחר שסיימה את התואר הראשון שלה באוניברסיטת סנטרל סטייט באוהיו. היא בת המשפחה הראשונה שהלכה לקולג ‘. הבכור מבין תשעה אחים, תומס התגורר עם סבתה בפייר מישור, שכונה אמידה יותר בנמל בנטון. תומאס מספר שסבתה דחפה אותה להצטיין בלימודים.

“כשאתה גדל כאן, אתה רואה את כל הבעיות החברתיות האלה, וכילד אתה לא חושב על כל זה”, היא אומרת. “אבל כשאתה מתבגר,  אנשים מסתכלים עליך אחרת. אנשים אומרים דברים. אתה הולך לבית הספר שלך ואין להם ספרים, אבל בסנט ג’וזף יש לכל אחד ספר ויכול לקחת אותם הביתה. וחשבתי, מה אני יכול לעשות כדי לשנות זאת? בעיני הדרך היעילה ביותר לשנות משהו היא להיות בעל קול ועוצמה. לעורכי דין יש את זה. ”

התוכנית הפגישה את תומאס עם שריף מחוז בריין פול ביילי והשופט צ’ארלס לסאטה, חברי מועדון רוטרי סנט ג’וזף ובנטון הארבור. היא גם צללה על שופטים אחרים, שולחת ומדען פלילי במהלך שנותיה הצעירות והגדולות בתיכון בנטון הארבור.

לסאטה זוכרת היטב את פגישתו עמה. “היא שאלה את השאלות הנכונות, והיא לא נבהלה על ידי בית משפט מעגלי או שופט בית המשפט המחוזי לשעבר”, הוא אומר.

אלווין דייויס, יועצת בית הספר של תומאס, בטוחה שתוכנית הסטודנטים עזרה לה. “אני חושב שאפשר שיהיו לך רעיונות, אבל הם לא קונקרטיים; אתה לא יודע לאיזה כיוון ללכת “, הוא אומר. “ככל שיש לך יותר חוויות, כך קל יותר לקבל החלטות.”

תומאס מסכים. “זה עזר לעצב את כל מה שאני עושה”, היא אומרת. “יצא לי לראות למה אכנס כעו”ד או אם ארצה להיות שופט, ולשאול שאלות וליצור מערכות יחסים. זה הפך את העניין שלי לתשוקה וגם אישר שיש צורך בעוד אנשים כמוני בתחום הזה ”.

בין 30 ל -50 תלמידים מארבעה בתי ספר תיכוניים באזור עוברים את התוכנית מדי שנה. הוי וקיבלר עובדים עם יועצות בית הספר לקידום התוכנית והפניה לתלמידים שהכי ירוויחו. סטודנטים המעוניינים לסיים חיבור בן 250 מילים המתאר את התעניינותם בקריירה מסוימת. ועדת החונכות של המועדון בוחנת את החיבורים, מחפשת מנטורים מתאימים ומייחסת לכל תלמיד בתכנית רוטריון מארח.

לפעמים קל למצוא מנטור, כמו שחבר במועדון ממלא את החשבון. פעמים אחרות, התהליך מורכב יותר. קיבלר זוכרת תלמיד אחד שהתעניין בדיני סוסים. “אפילו לא ידעתי מה זה”,

אלקסיס: המחברים כל כך התלהבו לסייע.

היא אומרת. אבל סטיבן סמית ‘, עו”ד במועדון שלהם, הצטרף זה עתה למשרד עורכי דין שכלל מומחה מוביל בתחום זה.

הוי גם התאמצה רבות כדי למצוא מנטור להיילי ברוס, סטודנטית שחולמת לרקוד בסיור עם דיסני. הוי התקשר לסוכן תקשורתי של מיסטי קופלנד, שמאז נקרא רקדן ראשי בתיאטרון הבלט האמריקאי והופיע על שער המגזין “טיים”.

“אני חושב שתפסתי את הסוכן על רקע, והיא רק רצתה להוציא את האישה המטורפת הזו מהטלפון”, אומרת הוי. “אבל אם אתה מזכיר את רוטרי, זה אכן נושא אמינות. וברגע שהיא הבינה מה אנחנו רוצים, הסוכן ביצע את השיחה, ומיסטי שמחה לדבר עם התלמיד שלנו ”.

כל מועדון יכול להקים תוכנית חונכות משלו באמצעות החומרים באתר התוכנית, rotarystudentprogram .org, הכוללים פוסטרים לקידום מכירות, יישומי חיבור והודעות על התוכנית. האתר גם מפרט הוראות שלב אחר שלב לתכנית, החל מפנייה לגורמי בית הספר ועד להזמנת תלמידים לחזור להצגה. פנו אל הוי על ידי מועדונים בטקסס ובטנזניה, שביקשו להתחיל תוכניות משלהם, ומועדון בקנזס מצא בשנת 2015 חונכים ליותר מתריסר סטודנטים לפני שמנהל התוכנית התרחק, ושלח את התוכנית להפסקה קצרה.

תומאס אומר שללא אנשים כמו סבתה, הוי ודייוויס ישקיעו בה את זמנם, החיים היו שונים בהרבה. “בלי תוכנית כזאת, מי יודע לאן הייתי מסיים?” היא אומרת. “החוויות שזה פתח לי גרמו לי לרצות לשנות, לעשות טוב יותר ולחזור ולעזור לילדים אחרים לקבל את אותן ההזדמנויות”.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

דילוג לתוכן