חיפוש
Generic filters
Exact matches only

חיסול האלימות במשפחה

 

מועדוני רוטרי באוסטרליה מגייסים מודעות וכספים למניעת אלימות במשפחה ותמיכה בקורבנותיה.

מאת: רוטרי למטה תחת

הנתונים הסטטיסטיים מפכחים: אלימות בין בני זוג אינטימיים, היא הסוג הנפוץ ביותר של אלימות כלפי נשים, ומשפיעה על 30 אחוזים מהנשים ברחבי העולם, על פי דו”ח ארגון הבריאות העולמי, משנת 2013.

עד 38 אחוז ממקרי הרצח של נשים מבוצעים על ידי שותף אינטימי.

בניו זילנד, עשרות נשים נהרגות על ידי שותפותיהן או שותפותיה לשעבר מדי שנה. ובאוסטרליה, אישה נהרגת, בממוצע, בערך כל שבוע.

מועדוני הרוטרי, שמכירים בצורך הנואש בשירותי אלימות במשפחה בקהילותיהם, מגייסים תרומות ומשתפים פעולה עם ארגוני צדקה להעלאת המודעות ולעבודה בנושא מניעה ותמיכה בקורבנות.

כפי שאמר נשיא מועדון אחד: “כשהסיום של הפוליו נראה בלתי עביר, רוטרי נכנסה. מדוע רוטרי לא יכולה לסיים את האלימות במשפחה?”


שחקני מועדון הכדורגל קרלטון סיימון ווייט, קלרן ביירן ומתיו קרויזר השתתפו בסדנת אלימות במשפחת #SayNO2 עם נציגי הקהילה מוקדם יותר השנה.
לאכלן סטיד, מפרסם מחוז מריבורו

יותר מגישה אחת

מועדון הרוטרי של מריבורו, ויקטוריה, אוסטרליה, משנה את הגישות בנוגע לאלימות במשפחה ויוצר תגובה קהילתית חיובית בגישתו הרב -גונית.

מה שהתחיל כקמפיין מדיה חברתית, גדל וכולל תוכניות חינוך קהילתיות, אירועי פרסום שהגיעו למיליונים והזדמנות להציג את תוכנית ה- SAFE שלה בפני הנציבות המלכותית לאלימות במשפחה (ויקטוריה).

מודל התמיכה, הייעוץ, ההנחיה וההתערבות המוקדמת הוא גישה שיתופית המעניקה לכל אחד בקהילה תפקיד בהתמודדות עם אלימות במשפחה.

גארי היגינס, מנהל הפרויקטים של המועדון בקמפיין #SayNO2familyviolence, מאמין שזה סוג התוכנית שיש לה יישומים עולמיים. “כארגון עצמאי, לא פוליטי, רוטרי יכולה לעשות ולומר דברים שאחרים לא יכולים”, אומר היגינס, שהציג את תוכנית SAFE בפני הוועדה המלכותית.

לגרום לאנשים לדבר על אלימות במשפחה – פעם נושא טאבו בעיר הקטנה – היה אחד האתגרים הגדולים ביותר של המועדון.

כדי להתחיל את השיחה הזו, המועדון השיק קמפיין תקשורת, Speak Up! #SayNO2familyviolence, שכלל פוסטים ברשתות החברתיות וחוברות וכרזות קידום מכירות.

לעזרה בהפצת המסר, המועדון התמקד במשפיעים התרבותיים וההתנהגותיים המרכזיים בקהילה: מועדוני ספורט מקומיים. מועדון מרוצי הרתמות תמך בקמפיין, ומועדון הכדורגל ערך לאחרונה את תחרות האליפות השלישית #SayNO2 אלימות במשפחה.

שינוי התנהגות 

תוכנית מקוונת, עוזרת לגברים פוגעניים ללמוד דרכים חדשות להתמודד עם הכעס שלהם ולנהל מערכות יחסים אישיות מספקות יותר.

התוכנית “שינוי התנהגות גברים”, שהוקמה על ידי משפחות ללא אלימות, היא תוכנית אינטראקטיבית בת 13 שבועות לגברים שאינם יכולים-או לא-להשתתף בפגישות ייעוץ באופן אישי, בגלל לוחות זמנים לעבודה או מבוכה.

אוניברסיטת מלבורן העריכה את התוכנית ודיווחה על תוצאות חיוביות לגברים שהשתתפו בארבעה ניסויים במהלך השנתיים האחרונות. “למדתי דרך חדשה להתמודד עם בן זוגי לשעבר”, אמר אחד המשתתפים בתוכנית. “הילדים שלי ירוויחו מזה – הכל טוב עכשיו.”

מועדון הרוטרי של ברייטון, ויקטוריה, אוסטרליה, השיק משפחות ללא אלימות בשנת 1995, לאחר מותו של ילד מקומי באלימות. המועדון גייס יותר מ -750 אלף דולר לתוכנית, שאושר על ידי מחוז רוטרי 9800 ונתמך על ידי כל 70 המועדונים המחוזי ונשים ברוטרי.

רשתות ביטחון למשפחות דו”ח של משרד האוסטרלי לשירותים חברתיים משנת 2008 זיהה אלימות במשפחה, כגורם העיקרי לחוסר דיור לנשים וילדיהן.

קרן שביל התקווה, מיזם משותף בין צבא ההצלה ומועדון הרוטרי של פרת ‘שבמערב אוסטרליה, מספקת התאמה בטוחה לאלה הנמלטים מאלימות משפחתית.

הוא מציע גם הדרכה ומשאבים לסייע למשפחות להתגבר על טראומות ולבנות מחדש את חייהן.

חברי מועדון פרת מגייסים כספים ומתנדבים במרכז. “אנו מקווים שדרך התקווה תוכל להפוך למודל למועדוני רוטרי ולמרכזי צבא ההצלה ברחבי העולם”, אומר חבר המועדון גרהם פדן. “זה כבר השיג הרבה מאוד באמצעות שיפור חייהם של קורבנות אלימות במשפחה במערב אוסטרליה.”

במקומות אחרים, מועדון הרוטרי של בנדיגו, ויקטוריה, ערך גיוס תרומות בחודש מאי לניצולי אלימות במשפחה.

לאורחים הייתה הזדמנות לשמוע את אוסטרלית השנה רוזי באטי המספרת על חוויותיה האישיות באלימות במשפחה.

בנה בן ה -11 של באטי, לוק, נרצח על ידי אביו בשנת 2014.

הערב הרוויח יותר מ -16 אלף דולר למען פרוייקט שירות המקלט לנשים ואלימות במשפחה של אנני צפון. הכספים יסייעו ברכישת ריהוט חדש למשפחות שעוברות ממגורי חירום לאתרי קבע.

באטי גם היתה גם הנואמת המרכזית ביוני, בוועידת רוטרי בינלאומי ב- 2016 בקוריאה.



רוז באטי, שבנה נרצח על ידי אביו, משתפת את סיפור החוסן שלה בכנס הבינלאומי של רוטרי 2016 בקוריאה.

לארי וינזר, נשיא מועדון בנדיגו, במהלך שיחתו של באטי במאי, אמר: “כאשר האסון מתרחש, לרובנו יש ביטוח שיחליף את הפריטים שאיבדנו. במצבים של אלימות במשפחה אין ביטוח, כך שתמיכה של ארגונים ומועדוני שירות כמו רוטרי יכולה לעשות שינוי למי שמתחיל מחדש ”.

פעם החלטנו שנסיים את הפוליו כשזה נראה בלתי אפשרי. מדוע רוטרי לא יכולה לשים סוף לאלימות במשפחה?

גארי היגינס, מועדון הרוטרי של מריבורו, ויקטוריה, אוסטרליה


					
דילוג לתוכן