חיפוש
Generic filters
Exact matches only

ביעור הבערות למבוגרים

“הרוטריונים מבינים שכדי שכל אומה תשיג גדולות, אתה צריך רמת אוריינות גבוהה”.

 

מילים לעתיד

רוטרי יוצרת דרך להוראה מלאה בהודו

מאת ונסה גלבינסקאס

הרבה לפני שהפך לנשיא רוטרי בינלאומי, שייקהר מהטה היה ידוע בהצבת יעדים שאפתניים. המוניטין שלו, כמי שמתמודד בהצלחה עם בעיות קשות להם היה מדוע. 

בשנת 2014, ביקש ממנו נשיא רוטרי בינלאומי לשעבר, קליאן בנרג’י, להוביל מאמץ להפוך את הודו לאוריינית מלאה – מטרה שחמקה מממשלת הודו, כמו גם ארגונים לא ממשלתיים רבים.

“הבנתי שהכשרת קרוא וכתוב למדינה היא משימה לא פשוטה”, אומר מהטה, המגדיר אוריינות מלאה, כשיעור כולל של 95 אחוזים ומעלה לבני 7 ומעלה. (ממשלת הודו מעריכה את שיעור האוריינות הנוכחי בהודו בקרב אותה קבוצה ב -78 אחוזים.) “אבל אני מאוד מאמין לדעתו של גנדי שאם תמצא את המטרה, האמצעים ילכו בעקבותיה”.

רואה חשבון ומפתח נדל”ן, מהטה לא נכנס למאמץ עם ניסיון בחינוך. “לא היה לי מושג, שום רקע בחינוך בכלל”, הוא אומר. כתשעה חודשים הוא למד ממומחים לפני שהקים את משימת האוריינות של רוטרי הודו (RILM), Rotary India Literacy Mission, עמותה שמטרתה לחזק ולתקנן את יוזמות האוריינות של מועדוני הרוטרי ברחבי הודו.

כדי להשיג זאת, RILM יצרה תוכנית של פרויקטים של שירות, שהיא מעודדת מועדוני רוטרי ברחבי הודו, לקחת על עצמם בתמיכה ובחונכות של העמותה.

הפרויקטים בנויים סביב ראשי התיבות TEACH, המייצגים תמיכה במורים, למידה מקוונת, אוריינות למבוגרים, התפתחות ילדים ובתי ספר מאושרים (המתמקדים בשיפור התשתיות).

“אנו חושבים שכל בית ספר צריך להיות בית ספר בו ילדינו ישמחו ללמוד”, אומר כמאל סאנגבי, שהיה מנהל רוטרי בינלאומי מ -2019 עד 2021 ומנחה את RILM כעת, כי מהטה הוא נשיא רוטרי בינלאומי.

בעקבות המודל שהפך את מסע הדברת הפוליו בהודו להצלחה, הרכזים קידמו את תוכנית TEACH באזורי רוטרי ומחוזות במדינה. צוות RILM יצר מדריכים והכשרות מאורגנות, וכעת כמעט כל מועדון בהודו עובד על פרויקט לתמיכה לפחות בהיבט אחד של תוכנית TEACH. “המומנטום הצטבר כל כך יפה”, אומר סאנגווי. “הרוטריונים מבינים שכדי שכל אומה תשיג גדולות, אתה צריך רמת אוריינות גבוהה.”

המאמצים המשולבים של מאות מועדוני רוטרי, בנוסף לארגוני השותפים שלהם, הוסיפו תוצאות בהיקפים גדולים.

עד כה, כ -7 מיליון ילדים נהנים מרכיב הכשרת המורים של RILM בלבד. טווח ההגעה הכולל של התוכנית הוא עצום.

“הכשרה, סטנדרטיזציה ופיתוח שותפויות – אלה שלושת הדברים שגורמים לתוכנית לעבוד”, אומר מהטה.

חברי הרוטרי בנפאל, פקיסטן ובנגלדש, עובדים כולם על תוכניות אוריינות, המבוססות על משימת אוריינות הודו של רוטרי.
(גם חברים בטוגו הביעו לאחרונה עניין בתוכנית.)
“זה דבר שניתן לשכפל בכל מקום”, אומר שייקהר מהטה.
התמונות באדיבות משימת האוריינות של רוטרי הודו (RILM)

 

דילוג לתוכן